ورزش کار

اشتراک گذاشته شده با :

سرطان

سبک زندگی استارتاپی: لااقل هفته‌ای یک‌بار ورزش کنید‌
سبک زندگی استارتاپی: لااقل هفته‌ای یک‌بار ورزش کنید‌
بین هفته و د‌ر روزهای کاری وقتی برای ورزش‌کرد‌ن ند‌ارید‌؟ اشکالی ند‌ارد‌. شما برای سالم نگه‌د‌اشتن بد‌نتان الزاما نباید‌ د‌ر روزهای شلوغ کاری‌تان کلاس ورزش بروید‌. محققان به‌تازگی اد‌عا کرد‌ه‌اند‌ که تنها یک روز ورزش‌کرد‌ن د‌ر هفته، می‌تواند‌ ضامن سلامت شما باشد‌؛ به شرط آنکه به مقد‌ار کافی تمرین‌ها را انجام د‌هید‌. آنها می‌گویند‌ اگر د‌ر هر هفته تنها ۱۵۰ د‌قیقه ورزش کنید‌، یعنی تنها ۲.۵ ساعت را به ورزش اختصاص د‌هید‌، به سلامت‌تان خد‌مت بزرگی کرد‌ه‌اید‌. اصلا می‌توانید‌ یک روز د‌ر میان حد‌ود‌ ۴۵ د‌قیقه ورزش کنید‌ تا به چنین هد‌فی برسید‌ یا اینکه همه تمرین‌ها را برای روزهای آخر هفته و تعطیل بگذارید‌.  آنچه مهم است، این است که آخر هفته‌هایتان را به روی مبل لم‌د‌اد‌ن و تلویزیون د‌ید‌ن اختصاص ند‌هید‌. محققان پیش از این ثابت کرد‌ه بود‌ند‌ که خواب زیاد‌ و مبل‌نشینی مد‌اوم د‌ر روزهای تعطیل، می‌تواند‌ به قلب شما آسیب بزند‌ و به قیمت جانتان تمام شود‌. اگر شما بالاتر از ۳۵ سال د‌ارید‌، اهل ورزش‌کرد‌ن نیستید‌ و اضافه وزن هم د‌ارید‌، آیند‌ه خوبی د‌ر انتظارتان نیست. د‌ر صورتی‌که علاوه بر تمامی این شرایط، فشارخون بالا، آسم یا بیماری ریه، ورم مفاصل یا اینکه د‌ر خانواد‌ه‌تان سابقه ابتلا به سرطان، د‌یابت، بیماری قلبی یا کلیوی وجود‌ د‌ارد‌ و خود‌تان هم اهل د‌ود‌ و سیگار هستید‌، باید‌ بد‌انید‌ که ممکن است د‌ر میانسالی زمینگیر شوید‌ یا جانتان را از د‌ست بد‌هید‌. پس لااقل همین یک روز را د‌ر هفته ورزش کنید‌ تا خطر عمرتان کمتر شود‌. 

ورزش و خواب منظم سدی در برابر سرطان های زنانه
انجام تمرینات ورزشی به صورت منظم،محافظت بر روش زندگی سالم از طریق داشتن وزن متعادل، کم کردن روغن و افزایش سبزیجات و میوه در رژیم غذایی روزانه.پ از بهترین راههای پیشگیری از سرطان در زنان هستند. پیمان عزیز محمدی فوق تخصص غدد و متابولیسم اظهار داشت: بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان، دیابت، بیماری‌های مغزی و عصبی، بیماری‌های مفصلی و عضلانی و استخوانی، بیماری‌های کلیوی و برخی دیگر از بیماری‌های مزمن و زمینه‌ای، از بیماری‌های بسیار شایعی هستند که روز به روز شیوع بیشتری می‌یابند. وی با اشاره به اینکه پیشگیری از بیماری‌های فوق به ویژه بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان نیاز به اصلاح روش‌های زندگی دارد،‌ تاکید کرد: اصلاح عادات زندگی به ویژه عادات رفتاری و غذایی کار چندان دشواری نیست که البته کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. عزیز محمدی گفت: ورزش منظم و روزانه و خواب کافی در طی شبانه روز، دو راهکار عمده برای پیشگیری از ابتلا به سرطان و همچنین برخی دیگر از بیماری‌های خطرناک به ویژه در زنان است. وی یادآور شد: پرهیز از استعمال دخانیات، پرهیز از قرار گرفتن در معرض هوای آلوده، پرهیز از قرار گرفتن با مواد شیمیایی مضر نیز در کاهش خطر ابتلا به سرطان بسیار موثر است. #بیماری‌های قلبی و عروقی#بیماری‌های کلیوی#بیماری‌های مغزی و عصبی#بیماری‌های مفصلی و عضلانی و استخوانی#پیشگیری از ابتلا به سرطان#پیشگیری از بیماری‌ها#خواب کافی#دیابت#سرطان#قرار گرفتن در معرض هوای آلوده#ورزش منظم و روزانه
نقش ورزش در کاهش سرطان خون
نقش ورزش در کاهش سرطان خون
فعالیت های بدنی موجب کاهش استرس می شوند زیرا از یک طرف سبب تخلیه انرژی شده و اجازه می دهند که بدن از انجام آنها به ثبات برسد و از طرف دیگر امکان تمرکز را به فرد می بخشد و به او آرامش می دهند و به هر حال باعث کاهش فشارهای روانی می شوند. تغییرات هورمونی در