ورزش کار

اشتراک گذاشته شده با :

فواید ورزش

پیشگیری از بیماری های قلبی با ورزش
پیشگیری از بیماری های قلبی با ورزش
اگرچه همه انواع فعالیت‌های ورزشی برای بدن مفید می‌باشند، اما ورزش‌های حرکتی (دینامیک) برای دستگاه قلب و ریه به مراتب مفیدتر از ورزش‌های ایستایی هستند.

4 ورزش آسان که گردش خون را تنظیم میکنند
4 ورزش آسان که گردش خون را تنظیم میکنند
همانطور که میدانید سیستم گردش خون انسان از جمله حیاتی ترین سیستم های بدن به حساب می آید، به این صورت که وظیفه ی رساندن غذا و مواد معدنی به سلول بر عهده ی این سیستم میباشد. بنابراین ما باید به وسیله ی تغذیه سالم و ورزش این سیستم را در مناسب ترین حالت ممکن خود نگهداریم. در گذشته درباره ی تغذیه ی مناسب مطالب جالبی ارائه شده است ولی در اینجا قصد داریم 4 ورزش بسیار آسان به شما معرفی کنیم تا با انجام آن، سیستم گردش خون خود را تنظیم کنید.   پیاده‌ روی: پیاده‌روی  روزانه و سریع 30 دقیقه‌ای به  بهبود جریان خون کمک می‌کند. انجام این کار می‌تواند هر دردی را که به دلیل  گردش ضعیف خون ایجاد شده است، از بین ببرد. پیاده‌روی همچنین  در برطرف کردن بیماری عروق محیطی یا بیماری شریانی اندام تحتانی نیز مفید است .علاوه بر این، پیاده‌روی منظم، مانع از تراکم پلاک در شریان‌ها می شود و روند خون رسانی را بهبود می دهد. شنا: شنا یک ورزش ایده آل برای بهبود جریان خون است  به‌ویژه در افراد مسن.در این ورزش برخلاف پیاده روی یا دوچرخه سواری فشارهای نابهنجار بر مفاصل وارد نمی شود. این ورزش عروق خونی را انعطاف‌پذیر می‌کند ، درنتیجه فرد را در برابر بیماری قلبی و عروقی مصون می‌سازد. دوچرخه ‌سواری: انجام این ورزش به مدت 30 دقیقه‌ هفته‌ای  3 یا 4 بار نه‌ فقط برای سلامت پاها بلکه  همانند شنا و پیاده‌روی برای سلامت قلب و عروق نیز مفید است.  ورزش‌های کششی: اگر برای ساعات طولانی در یک مکان می نشینید بهتر است هر یک ساعت از جای خود بلند شوید و به مدت 5 دقیقه ورزش کششی انجام دهید. ازجمله چرخش بازو، لمس کردن انگشتان پا، لگدزدن و … .  بلند کردن وزنه: دراز  و نشست، شنا رفتن و … ورزش‌های مقاومتی به‌حساب می‌آید که نباید در انجام آن‌ها افراط کرد.  بلند کردن وزنه عضلات را تقویت می‌کند و جریان خون را  در دست‌ها و پاها بهبود می بخشد. باز کردن انگشتان دست: ابتدا دست را مشت کنید درحالی‌که شست در داخل قرار دارد سپس بقیه انگشتان را بدونِ ایجاد ناراحتی ، تا حد امکان به بیرون کش دهید. این ورزش را 10 بار برای هر دست انجام دهید.   منبع: روزنامه خراسان #اهمیت انجام حرکات کششی#خواص درمانی دوچرخه سواری#سیستم گردش خون#فواید پیاده روی#فواید ورزش
۹ دلیل که ضرورت ورزش را به شما نشان می دهد
۹ دلیل که ضرورت ورزش را به شما نشان می دهد
 دلایلی که ضرورت ورزش را به شما نشان می دهد.همه ی ما می دانیم که ورزش خوبی ها و تاثیرات مثبت زیادی دارد اما شاید اگر به تفسیر چند فایده ی آن را بدانیم بیش از پیش انگیزه مان برای ورزش بالا برود. با هفت گنج همراه باشید.
دلایلی که باعث میشود با نیم ساعت ورزش شاد شوید
دلایلی که باعث میشود با نیم ساعت ورزش شاد شوید
دلایلی که باعث میشود با نیم ساعت ورزش شاد شوید,:اگر با صداقت برخورد کنیم, فایدهای ورزش روزانه شاید کاملا برای همه مشخص باشد.در دید یک شخص ورزش نکرده, ورزش قلبی