انجام تمرینات ورزشی به صورت منظم،محافظت بر روش زندگی سالم از طریق داشتن وزن متعادل، کم کردن روغن و افزایش سبزیجات و میوه در رژیم غذایی روزانه.پ از بهترین راههای پیشگیری از سرطان در زنان هستند. پیمان عزیز محمدی فوق تخصص غدد و متابولیسم اظهار داشت: بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان، دیابت، بیماری‌های مغزی و عصبی، بیماری‌های مفصلی و عضلانی و استخوانی، بیماری‌های کلیوی و برخی دیگر از بیماری‌های مزمن و زمینه‌ای، از بیماری‌های بسیار شایعی هستند که روز به روز شیوع بیشتری می‌یابند. وی با اشاره به اینکه پیشگیری از بیماری‌های فوق به ویژه بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان نیاز به اصلاح روش‌های زندگی دارد،‌ تاکید کرد: اصلاح عادات زندگی به ویژه عادات رفتاری و غذایی کار چندان دشواری نیست که البته کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. عزیز محمدی گفت: ورزش منظم و روزانه و خواب کافی در طی شبانه روز، دو راهکار عمده برای پیشگیری از ابتلا به سرطان و همچنین برخی دیگر از بیماری‌های خطرناک به ویژه در زنان است. وی یادآور شد: پرهیز از استعمال دخانیات، پرهیز از قرار گرفتن در معرض هوای آلوده، پرهیز از قرار گرفتن با مواد شیمیایی مضر نیز در کاهش خطر ابتلا به سرطان بسیار موثر است. #بیماری‌های قلبی و عروقی#بیماری‌های کلیوی#بیماری‌های مغزی و عصبی#بیماری‌های مفصلی و عضلانی و استخوانی#پیشگیری از ابتلا به سرطان#پیشگیری از بیماری‌ها#خواب کافی#دیابت#سرطان#قرار گرفتن در معرض هوای آلوده#ورزش منظم و روزانه