ورزش کار

اشتراک گذاشته شده با :

ورزش هوازی

ورزش هوازی و ایروبیک سبب پیشگیری از ابتلا به بیمار
ورزش هوازی و ایروبیک سبب پیشگیری از ابتلا به بیمار
ایروبیک و ورزش های هوازی را می توان از جمله ورزش هایی به شمار آورد که برای تمام افراد و در تمام سنین بسیار مناسب می باشند و کمک شایانی به حفظ سلامت وی می کنند. از فواید دیگر این نوع ورزش ها می توان به کمک به بهبود عملکرد مغز و همچنین پیشگیری از ابتلا به بیماری های مغزی اشاره کرد. با دکتر سلام همراه باشید. محققان فهمیدند شرکت در ورزشهای هوازی منجر به افزایش بیشتری در حجم قسمت خاکستری مغز میشود و منطقه corpus callosum از جمله آنها است. این منطقه، الیاف عصبی را بین نیمه راست و چپ مغز جابجا می کند آیا به افزایش قدرتهای ذهنی خود علاقه مند هستید ؟ شفا آنلاین:مطالعه جدید نشان میدهد که ورزشهای هوازی آن را بیشتر می کند .محققان فهمیده اند کسانی که چهار بار در هفته به مدت شش ماه متوالی ورزش هوازی می کنند نسبت به کسانی که ورزشهای کششی انجام میدهند ، افزایش بیشتری در قدرت مغزی پیدا میکنند. ( و این نوع از نتایج ، شگفت آور است به خصوص انکه این مطالعه تغییراتی را نشان میدهد که فقط در قدرت مغز نیست بلکه در تواناییهای درکی هم هست . ) ماکس وینترمارک استاد د ردانشگاه استانفورد مطلب بالا را بیان کرد. در یک مطالعه 35 فرد بالغ که از ضعف ادراکی (MCI)شاکی بودند شرکت کردند .اینها مرحله میانی اختلال در درک عادی را در دوران پیری و یا الزایمر داشتند .. و محققان ،16 نفر از بالغین با عمر متوسط 63 را تحت ورزشهای هوازی مرتب قرار دادند و 19 نفر دیگر با متوسط سن 67 سال ،تحت ورزشهای کششی و نرمشی قرار گرفتند . بررسیها با MRI و امواج الکترومغناطیس برای تصویر برداری از مغز انجام شد همچنین محققان بررسی کردند که آیا تمرینات منظم ، نقشی در تکامل قدرت ادراکی دارد یا نه .. بر اساس این مطالعه، میزان ماده خاکستری در همه این افراد افزایش یافت . این قسمت از مغز یعنی بخش خاکستری ، حاوی جسم سلولی سلولهای عصبی است . محققان فهمیدند شرکت در ورزشهای هوازی منجر به افزایش بیشتری در حجم قسمت خاکستری مغز میشود و منطقه corpus callosum از جمله آنها است. این منطقه، الیاف عصبی را بین نیمه راست و چپ مغز جابجا می کند . واقعیت آن است که شرکت کنندگان در تمرینات کششی و نرمشی کاهش اندازه قسمت خلفی راست مغز را که مسئول دریافت و انتقال اطلاعات به قسمتهای مختلف مغز است ، نشان دادند . همچنین در افراد شرکت کننده در ورزشهای هوازی ، شش ماه پس از مطالعه، مهارتهای ادراکی افزایش داشت ولی این حالت در ورزشهای کششی و نرمش مشاهده نشد و این مهارتهای ادراکی شامل حافظه عملکردی و تفکر برای حل مشکلات است .محققان میگویند ورزشهای هوازی ممکن است بیشتر از ورزشهای کششی و نرمشی به حفظ قدرتهای مغز در کسانی که از ضعف اداکی رنج میبرند، کمک کند.و این افراد در معرض ابتلا به آلزایمر ، در آمریکا نزدیک به پنج میلیون نفر هستند . این اکتشاف به ایجاد بحثهای بیشتر درباره تغییرات مغز در انواع مختلف تمرینات ورزشی منجر میشود منبع: شفا آنلاین #ایروبیک#پیشگیری از ابتلا به بیماری های مغزی#تمرین هوازی#فواید تمرینات هوازی#فواید ورزش های هوازی#ورزش هوازی

چگونه با استفاده از راه پله، ورزش خود را متحول کنی
چگونه با استفاده از راه پله، ورزش خود را متحول کنی
پله ها خسته کننده هستند. تنها بالا و پایین رفتن از پله ها می تواند یک فرد را به نفس نفس زدن بیندازد. همه می دانیم انتخاب پله ها به جای آسانسور بهترین روش برای افزایش فعالیت بدنی در طول روز است. اما اگر به شما راهی نشان دهیم که از راه پله ها به عنوان وسیله ای برای متحول کردن ورزشتان استفاده کنید چه؟ پله ها می توانند شدت یک ورزش ساده را افزایش دهند…
تناسب اندام با ورزش هوازی
اگر از جمله افرادی هستید که خیلی به ورزش علاقه ندارید و در کل فرد کم تحرکی هستید،‌ به شما پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را حتما بخوانید تا از فواید ورزش آگاه شوید. ورزش هوازی یا ایروبیک ورزشی است که ضربان قلب در محدوده 80-65 در صد حداکثر میزان آن برای مدت حداقل 20 دقیقه قرار گیرد. این فعالیت با شدت متوسط  و نسبتا طولانی است و عضلات بزرگ را فعال می کند. هر چند برخی ورزش ها مانند وزنه برداری به طور ناگهانی سبب افزایش ضربان قلب و رسیدن آن مقدار ضربان مذکور می شوند. اما چون ضربان برای مدتی نسبتا طولانی در این مقدار ثابت نمی ماند ورزش هوازی محسوب نمیشود. در فعالیت هوازی بدن انرژی مورد نیاز خود را از مواد غذایی تامین می کند و اگر شما به اندازه کافی ورزش هوازی انجام دهید بدن برای تامین انرژی مورد نیاز ماهیچه ها، چربی های اضافه را می سوزاند. انواع ورزش های هوازی: شنا، دو، تنیس، فوتبال، کوهنوردی، گلف، بدمینتون، اسکواش و دوچرخه سواری از جمله فعالیت های نظیر پیاده روی، طناب زدن و دستگاههای ورزشی موجود در باشگاه مثل دوچرخه ثابت تردمیل و الپتیکال چگونه و چند نوبت چه مدت به طور کلی تعداد دفعات مطلوب و معمولی انجام این تمرینات حداقل 2 بار در هفته است. اما به عقیده کارشناسان و فیزیولوژیست‌ها انجام 3 تا 5 نوبت تمرینات در طول هفته بهتر و موثر تر خواهد بود. در مجموع انچه در انجام این تمرینات حائز اهمیت است افزایش مدت زمان انجام حرکات، استمرار، تکرار و بالا بردن میزان دشواری تمرینات می باشد. و شما مخصوصا اگر در شرایط جسمانی مناسبی نیستید، وزن اضافی دارید سالخورده اید و یا در دوران بهبودی از مصدومیت و یا سپری کردن دوراننقاهت هستید این تمرینات برایتان بسیار مفید خواهد بود. ورزش های هوازی اثرات بسیار مفیدی در سلامت قلب و عروق دارند و همچنین باعث از بین بردن چربی ها ی بدن می شوند. در بیشتر آقایان و خانم هایی که مشکل چربی شکم دارند _ یک باور غلط مشترک وجود دارد و آن باور این است که فکر می کنند برای از بین بردن چربی های شکم و پهلو باید از تمرینات  ورزشی مربوط به این نواحی را انجام دهند. البته انجام ورزش های شکم نیز لازم است اما در درجه دوم اهمیت قرار دارد. در واقع برای از بین بردن چربی های اضافه در بدن همزمان باید رژیم غذایی همراه با ورزش هوازی و نهایتا تمرینات موضعی را انجام داد. یکی از اصول اساس تنرین هوازی، مداومت آن است. برای کسی که اهداف تندرستی را دنبال می کند، تمرین هوازی باید یک بخش ارزشمند در زندگی باشد و برای یک ورزشکار نیز باید جزء جدا نشدنی از برنامه های تمرینی باشد. زیرا امادگی به دست آمده از طریق تمرین هوازی، ذخیره نمی شود و اثار تمرینات هوازی با کنار گذاشتن انها به سرعت از بین نمی رود. در اثر رژیم غذایی وورزش هوازی شما چربیهای مربوط به آن منطقه را از بین برده و با تمرینات موضعی باعث تقویت عضلات و  به زیبا شدن فرم آنها کمک می کنید. دستگاه های ویژه پزشکی در افرادی که دچار چاقی منتشر نیستند نیز بسیار مفید است. این دستگاه‌ها با تکنولوژی های روز دنیا به طرق مختلف هر کدام تاثیر و یژه ای بر روی این سلول های چربی می گذارند در هنگامیکه این چربیها خرد می شوند با کنترل مصرف غذاهای چرب و از طریق ورزش هوازی باعث می شوید در بدن عمل لیپولیز صورت گیرد. در عین حال از دیگر فواید و ویژگیهای این دستگاه ها بالا بردن متابولیسم سوخت وساز بدن و تحریک غدد لنفاوی و دفع هر چه بیشتر از طریق گردش خون وتعرق می باشد. که همراه با فعالیت هوازی شما باعث دفع هر چه سریعتر آنها می شوید این روند از طریق بالا یردن متابولیسم (سوخت و ساز  بدن) و تحریک غدد لنفاوی برای دفع هر چه بیشتر از طریق گردش خون و تعرق حاصل می شود. منبع: زندگی آنلاین
در زمان بارداری، چگونه ورزش کنیم؟
در زمان بارداری، چگونه ورزش کنیم؟
    ورزش در دوران بارداری بسیار مفید است.  اغلب باعث بهبود سطح انرژی در طول روز، شده و خواب شبانه را راحت میکند. علاوه بر این، می تواند  از دردهای عضلانی شایع در بارداری، مانند کمر درد یا سفتی پاها پیشگیری کند. همچنین باعث اضافه وزن ناشی از بارداری نمی شود من ورزش کردن را دوست داشتم و هیچ دلیلی نمیدیدم که چون باردارم نباید ورزش کنم  و البته پزشکان هم با من موافق بودند. اگر عکس خانم های بارداری را می بینید که کراس فیت انجام می دهند یا در ماراتن شرکت می کنند دلیل نمی شود که این کار مناسب شما نیز هست. ورزش کردن هنگام بارداری به نظر شکنجه و عذاب می آید، اما به ما اطمینان کنید، این کار ارزشش را دارد. با ورزش کردن در هنگام بارداری مزایای فراوانی نسیب خودتان و کودکتان می شود. مهم این است که سطح فعالیت فعلی خود را حفظ کنید، نه اینکه افزایشش دهید. متخصصان توصیه می کنند تمام خانم هایی که در بارداری خود دچار مشکل نیستند بهتر است بیشتر روز ها 30 دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط داشته باشند. ورزشی که می کنید می تواند هر آنچه باشد که دوست دارید فقط نباید برای منطقه شکمی خطری ایجاد کند ( مانند سوارکاری یا اسکی ). همچنین باید به پزشک خود بگویید که چکار می کنید و در صورت بروز درد، ناراحتی  و یا هر گونه نگرانی باید با پزشک خود مشورت کنید. دکتر کرمانی   #فواید ورزش در زمان بارداری#ورزش کردن هنگام بارداری#ورزش های مضر برای بارداری#ورزش هوازی
برای آب کردن چربی های شکم نوع ورزش خود را تغییر ده
برای آب کردن چربی های شکم نوع ورزش خود را تغییر ده
گاهی حتی با وجود اینکه ورزش دارید و درست هم غذا می خورید هم، کاهش وزن کند و یا به طور کلی متوقف می شود. وقتی چنین اتفاقی می افتد شاید بهتر است که نوع ورزش خود را تغییر دهید. ورزش هوازی بسیار کالری سوز است و می تواند روی سلامت قلب تاثیر داشته باشد. با این حال اگر فقط ورزش هوازی انجام دهید، مانند پیاده روی و آرام دویدن، شاید بهترین روش را برای هدف قرار دادن چربی های شکمی در پیش نگرفته باشید. تحقیقات نشان داده وقتی خانم ها سه روز در هفته را ورزش هوازی و سه روز را ورزش قدرتی انجام می دهند مقدار چربی بیشتری در ناحیه شکم آب می کنند. این نتایج در مقایسه با گروهی بود که هر 6 روز را ورزش هوازی انجام می دادند. این تحقیقات توصیه می کند که اگر تنها ورزش هوازی انجام می دهید، بهتر است مقداری ورزش قدرتی نیز به روتین خود اضافه کنید تا از مزایای آن برای کاهش چربی شکمی برخوردار شوید. یکی دیگر از راه های هدف قرار دادن چربی های شکمی این است که شدت ورزش های خود را تغییر دهید. تحقیقات نشان داده ورزش با شدت بالا نسبت به ورزش با شدت پایین تاثیر بیشتری در کاهش چربی های شکمی دارد. یکی از دلایل اینکه چرا ورزش با شدت بالا تاثیر بیشتری روی کاهش چربی اطراف شکم دارد ترشح هورمون لیپولیتیک است که می تواند سوخت و ساز را بعد از ورزش نیز فعال نگه دارد دکتر کرمانی #کاهش وزن#لاغری کند#ورزش با شدت بالا#ورزش قدرتی#ورزش کالری سوز#ورزش هوازی
لاغری واقعی، و کافی نبودن ورزش هوازی
لاغری واقعی، و کافی نبودن ورزش هوازی
لاغری واقعی، و کافی نبودن ورزش هوازی,:برخی از ما بخاطر لاغر شدن از ابزارهای مختلف استفاده می کنیم. برخی از ما از اینکه ازاین ابزار آ لات استفاده کنیم،
بدترین خطاها در ورزش هوازی
بدترین خطاها در ورزش هوازی,:ورزش هوازی یکی ازشیوه های از بین بردن چربی ها و لاغر شدن است. بعضی از ورزش های هوازی شامل پیاده روی تند، دو، شنا، طناب زدن. برخی از